Błędnie dobrane wyrażenia kluczowe

Pozycjonowanie sklepów internetowych to złożony i czasochłonny proces. Pierwszy błąd można już popełnić na samym początku, jeszcze na etapie planowania promocji strony. Błędne dobrane wyrażenia kluczowe będą miały wpływ na dalsze działania i koszty reklamy. Korzyści z pozycjonowania takich fraz będą znikome a zwrot inwestycji będzie trudny do uzyskania.

Jakie błędy najczęściej popełniamy przy doborze fraz?

  • dobieranie fraz zbyt ogólnych, które nie przynoszą konwersji a ich pozycjonowanie jest kosztowne
  • promocja wyrażeń niewyszukiwanych, czyli fraz które nie przyniosą nam żadnych zysków
  • błędne określenie grupy docelowej, promocja błędnych zestawów fraz dla konkretnej grupy odbiorców

Jak dobierać wyrażenia kluczowe do pozycjonowania sklepu internetowego?

  • promować wyrażenie long-tail, czyli tzw. długi ogon, wyrażenia te są najczęściej nawet 3-4 wyrazowe, są dużo łatwiejsze do pozycjonowania, mimo niskiej wyszukiwalności gwarantują dość dużą konwersję i zwiększają szanse na zdobycie klienta
  • sprawdzić oczekiwania klientów i promować najlepsze produkty, również dobierając frazy jako warianty produktu