Błędy optymalizacyjne sklepów – indeksacja stron bez wartościowych. Bardzo częstym błędem optymalizacyjnym w przypadku sklepów internetowych jest indeksacja stron które są wynikiem filtrowania czy też sortowania. W takim przypadku roboty trafiają na bardzo podobne strony pod katem oferty pod różnymi adresami. Dodatkowo często silniki sklepów prezentują także na tego typu podstronach także opisy kategorii tworząc w ten sposób duplikaty wewnętrzne na serwisie. Roboty wyszukiwarek w takim wypadku często nie mogą zdecydować który adres dla danego zapytania zaprezentować, czy umacniać jedną podstronę czy wartość podzielić na wszystkie dostępne duplikaty. Często mają negatywny wpływ na pozycjonowanie serwisu www.

Dodatkowo w wyniku indeksacji stron które są wynikiem filtrowania bardzo często zdarza się, iż na części dostępnych adresów nie ma produktów lub ich ilość jest znikoma. Należy pamiętać, iż roboty wyszukiwarek mają ograniczony 'budżet indeksowania', i indeksowanie tego typu podstron które mają małą wartość dla robotów może ograniczyć zaindeksowanie stron ważnych w kontekście pozycjonowania. Dlatego w większości przypadków należy je zablokować dla robotów wyszukiwarek.