Treść na stronie, nagłówki czy grafiki są jednymi z bardziej istotnych elementów, które są brane pod uwagę podczas prac optymalizacyjnych, ponieważ roboty wyszukiwarki Google oceniając witrynę, dużą uwagę przywiązują właśnie do contentu strony. W przypadku sklepu internetowego, treść jest tak samo ważna jak na stronie informacyjnej. Należy zadbać o odpowiedni tekst kluczowych stron i wpłynąć na pozycjonowanie najważniejszych produktów. Priorytetowe są nie tylko opisy kategorii, ale również treści dostępne na podstronach produktowych. Nic dziwnego, przecież w sklepie to produkt jest najważniejszy.

Jak stworzyć opis produktu?

Jedną z fundamentalnych zasad pozycjonowania jest to, aby w serwisie nie było duplikatów treści. W sklepach internetowych często zdarza się, że opisy produktów są kopiowane ze stron producentów. W przypadku dużego serwisu, przygotowanie unikalnych treści byłoby procesem długotrwałym i pewnie kosztownym, dlatego dużo łatwiejszym rozwiązaniem jest pobranie gotowych opisów. Mimo wszystko, aby wyróżnić się na tle konkurencji, warto zadbać o ten aspekt i przygotować wartościowe treści. Podczas pracy nad opisami należy szczególną uwagę zwrócić na jakość. Tekst ma zachęcić użytkownika do kupna produktu, w odpowiedni sposób zaprezentować nie tylko jego dane techniczne, ale również zalety. Nie ograniczaj się do dwóch – trzech zdań. Poświęć czas i stwórz wartościowy opis.

Przygotowując treść dla podstron produktów:
  • pamiętaj, aby nie kopiować treści ze stron producentów,
  • rozbuduj odpowiednio opis, aby zawierał więcej niż dwa zdania,
  • zwróć uwagę na to, aby tekst zachęcał do kupienia, nie używaj zbyt rozbudowanych zdań,
  • skup się na zaletach danego produktu,
  • nie zapominaj o zdjęciach.