Czy wiesz, że większość użytkowników robiąc zakupy w sklepach internetowych kupuje oczami - "window shopping". Przed wyborem odpowiedniego produktu przeglądają grafiki w Google. Zatem jak tam się pojawić? Jakich błędów nie robić przy optymalizacji grafik? Czy zdjęcia produktów są ważne i wspomagają pozycjonowanie? Zapoznaj się z tym artykułem!

Brak zdjęć produktów

Idąc do sklepu stacjonarnego ciężko nam wybrać produkt lub kupić tzw. "kota w worku" jeśli tego nie widzimy. Podobnie jest w sklepie internetowym z taką różnicą, że nie możemy zobaczyć tego na żywo, ale klienci chcą zobaczyć wybrany produkt na zdjęciu. W związku z tym w sklepach internetowych nie może zabraknąć grafiki opisującej produkty - to poważny błąd, który często zdarza się w sklepach on-line. Ponadto chcąc poprawiać swoją pozycję w wyszukiwarce Google Grafika musisz posiadać zdjęcia na serwerze. Zatem jeśli ich nie masz, zabierz się za dodawanie obrazków do produktów.

Brak opisów alternatywnych grafik

Optymalizacja grafik w sklepie internetowym to podstawa do zwiększenia widoczności i odwiedzin witryny. Jeśli jest grafika to nie może zabraknąć opisu alternatywnego, który ma znacząc wpływ na pozycjonowanie strony. W momencie kiedy nie pojawi się zdjęcie na stronie poprzez blokadę w przeglądarce lub usunięcie zdjęcia na serwerze załaduje się użytkownikowi opis alternatywny. Warto, aby w takim opisie zastosować od 3 do 5 wyrażeń kluczowych związanych z obrazkiem przykładowo "Maszynka do mielenia XYZ 500".

Dzięki powyższym wdrożonym powyższym rozwiązaniom możesz zyskać na widoczności w wyszukiwarce Google i dotrzeć do większej rzeszy odbiorców, potencjalnych klientów.